begravningen är över.

Nu har min syster var en runda hos mig samt min dotter. Det var ju mors
begravning så så fint det var där nog den finaste begravning jag sett.
Nu ska jag fortsätta skriva min bok. Om hur olika beteenden finns hos varje
människa. Hur vi väljer att gå vidare eller bli bittra det är ett val vi gör själva.
Tänk kroppen är som universium så mycket att lära sig om den. Man kan hålla
på alltid. Jag börja redan som 16 åring sen har jag fortsatt det har varit mitt ämne.
I alla år. Pusselbitarna föll på plats när jag tog tag i det vid 30 då börja min resa
att göra ett pussel om mit liv. Varför det blivit så med vissa saker i ens liv. Idag vet
jag allt detta oh det är skönt. Jag valde redan som 16 årig att prata samtala sen har
jag gjort det i alla år. För man vill lära känn sin kropp oh få svar varför. Varför bara vissa.
Inte alla. Så det har tagit många år att få ihopa pusselbitarna men till slut får man det.
Så nu är jag där. Och jag håller på med ett viktigt ämne att barn misshandlade av de
som inte är snälla inte ska ha det så. Som de har det . Det är ju rena tortyr för ett barn.
Och är med glad att skolorna ska kolla mer idag och de gör det. För vissa föräldrar ser
inte det tänk så många barn vi sparar. Om de får de det de ska ha i sitt liv. Ibland tänker
jag att de ska ha en utbildning för att bli förälder. Det finns för mycket kränkningar hot
mm inom familjer. Och det barnet är ju ingen som tror på om de är utanför familjen. De
får bara höra hemska saker det kan ju ta dö på vem som helst. Men vi hoppas att en dag få
slut på detta. Barn man ska älska alla sina barn lika mycket man ska inte hota kränka det på
något vis. För det förstör barnet.
Var människa är duktig med de det gör man ska inte jämföra var och en gör sitt som de
gillar. När jag växte upp var det viktigt för mig att alltid ta reda på sanningen. Annars blev
allt fel om det inte var det. Det finns människor som amäler folk saker som inte stämmer har
de tur så klarar de sig. I vissa fall inte. Har man nån bakom sig och känner personen går det bra
annars få de gå igenom ett helvete med tårar sömnlösa nätter för de har blivit behandlade fel .
Och är man vuxen och säger det till sina barn så tror de på det om de inte kan tänka själva.Så
går det runt så. Klart de som får all stötta från en förälder klarar sig bra i livet annars gör de inte det.
De blir ju vilsna utlämnade känner att de inte är omtyckta. De har redan gått igenom saker. I sitt
liv som barn och vågar inte säga detta för då kan de missta hela sin familj. Men barnen ska säga
det om de har något inom sig. För annars blir det svårt för de sen i livet. Så får det ta som det tar.
För barnet klarar sig ändå hellre det än att vara i detta som inte är sanningen.
Nu har min syster var en runda hos mig samt min dotter. Det var ju mors
begravning så så fint det var där nog den finaste begravning jag sett.
Nu ska jag fortsätta skriva min bok. Om hur olika beteenden finns hos varje
människa. Hur vi väljer att gå vidare eller bli bittra det är ett val vi gör själva.
Tänk kroppen är som universium så mycket att lära sig om den. Man kan hålla
på alltid. Jag börja redan som 16 åring sen har jag fortsatt det har varit mitt ämne.
I alla år. Pusselbitarna föll på plats när jag tog tag i det vid 30 då börja min resa
att göra ett pussel om mit liv. Varför det blivit så med vissa saker i ens liv. Idag vet
jag allt detta oh det är skönt. Jag valde redan som 16 årig att prata samtala sen har
jag gjort det i alla år. För man vill lära känn sin kropp oh få svar varför. Varför bara vissa.
Inte alla. Så det har tagit många år att få ihopa pusselbitarna men till slut får man det.
Så nu är jag där. Och jag håller på med ett viktigt ämne att barn misshandlade av de
som inte är snälla inte ska ha det så. Som de har det . Det är ju rena tortyr för ett barn.
Och är med glad att skolorna ska kolla mer idag och de gör det. För vissa föräldrar ser
inte det tänk så många barn vi sparar. Om de får de det de ska ha i sitt liv. Ibland tänker
jag att de ska ha en utbildning för att bli förälder. Det finns för mycket kränkningar hot
mm inom familjer. Och det barnet är ju ingen som tror på om de är utanför familjen. De
får bara höra hemska saker det kan ju ta dö på vem som helst. Men vi hoppas att en dag få
slut på detta. Barn man ska älska alla sina barn lika mycket man ska inte hota kränka det på
något vis. För det förstör barnet.
Var människa är duktig med de det gör man ska inte jämföra var och en gör sitt som de
gillar. När jag växte upp var det viktigt för mig att alltid ta reda på sanningen. Annars blev
allt fel om det inte var det. Det finns människor som amäler folk saker som inte stämmer har
de tur så klarar de sig. I vissa fall inte. Har man nån bakom sig och känner personen går det bra
annars få de gå igenom ett helvete med tårar sömnlösa nätter för de har blivit behandlade fel .
Och är man vuxen och säger det till sina barn så tror de på det om de inte kan tänka själva.Så
går det runt så. Klart de som får all stötta från en förälder klarar sig bra i livet annars gör de inte det.
De blir ju vilsna utlämnade känner att de inte är omtyckta. De har redan gått igenom saker. I sitt
liv som barn och vågar inte säga detta för då kan de missta hela sin familj. Men barnen ska säga
det om de har något inom sig. För annars blir det svårt för de sen i livet. Så får det ta som det tar.
För barnet klarar sig ändå hellre det än att vara i detta som inte är sanningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0