hjärnskador av misshandeln

Det var en lång väg att gå. Rullstolen fick jag bort till slut
det tog 8år. Jag tog formbar madrass och massage i stället.
 
Det jag hade var värk men fatta inte, var den kom ifrån där
tog det mig 16 år att få reda pådet. För att hitta rätt läkare
va inte så lätt. Sen blev det magen som paja inflammation 
smärtor ger dålig mage till slut. Men jag satte mål. Jag 
skulle dansa igen och det fick jag göra.  Sen nov förra
 
året var det så kallt så man inte kunde röra sig på 5veckor.
Det var då jag låg och tänkte på misshandelforum skulle bli
till på facebook. Det är en sluten grupp. Så vi är 242 idag där.
Så många får stöd att lämna och gå vidare i våld i relation.
Sen kom jag på massage nu så här kan det inte vara att inte
kunna röra sig. Så kom jag igång med kroppen igen.
 
Sen kom viruset i sommar hela sommaren gick förbi mig.
Men jag får ta igen det nästa sommar. Då var jag så dålig
att jag trodde jg skulle dö. Men jag kom tillbaka igen massagen
laserbehandlingen rädda mig. Vill ju inte ta en massa medeciner.
Som värktabletter och sånt det förstör så mycket i kroppen.
 
Det är nervsmärtor man får från viruset herpes. Men Nu är det lugnare
sen jag fick massage. Men tar det lugnt, gör det jag brinner för att ge
stöd till våld i relationer. Det och min omgivning som är runt mig ger mig
styrkan att aldrig ge upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0